Logo Ouderraad

Flyer Ouderraad
Jalloween (1)

Even kort voorstellen : De ouderraad is een groep ouders die op een opbouwende wijze meewerkt aan de uitvoerende, financiële en logistieke ondersteuning van de school.

Met de opbrengst van een aantal activiteiten, die de ouderraad inricht, helpen we de school financieel bij de aankoop van uiteenlopende zaken ten gunste van de leerlingen. Zo verwezenlijkte de ouderraad de afgelopen jaren al volgende zaken :
● startpakket turnen voor het 1 ste leerjaar (jaarlijks)
● Klimmuur en turntoestellen.
● Buitenzitplaatsen
● Muziekinstallatie & kookapparatuur voor evenementen
● Smartboards
● Kleine party-tenten voor diverse evenementen.
● nieuwe meubels voor de refter
● We geven ook financiële ondersteuning bij schoolreizen, uitstappen, geschenken,
… . Zo helpen we mee om de maximumfactuur te beperken.

De activiteiten waaruit de ouderraad zijn inkomsten haalt, zijn:
● Jalloweenparty: een kinderfuif in het halloween-thema in de parochiezaal van Wiekevorst.
● Sint-Jan Got Talent: Dit is een vrij-podium waar de leerlingen het beste van
zichzelf mogen geven tijdens een zelfgekozen act (zang/dans/sketch,…).
● Schoolfeest:  rond het einde van mei organiseren wij op de school ons
jaarlijks schoolfeest.

Naast deze activiteiten helpen wij de school ook bij het organiseren van 2 activiteiten:
● Kersthappening of kerstwandeling: Dit wordt ongeveer 2 weken voor Kerstmis op de school georganiseerd (2-jaarlijks).
● Pannenkoekendag: Deze gaat meestal door op de 3de zondag van maart in de parochiezaal van Wiekevorst. De opbrengst hiervan gaat telkens naar de financiering van openluchtklassen in de verschillende klassen(2-jaarlijks)

We houden jullie natuurlijk via de school op de hoogte van onze activiteiten, maar jullie kunnen ons en onze activiteiten ook volgen op onze Facebookpagina (Ouderraad Sint-Jan Lagere School Wiekevorst).
Tijdens deze activiteiten rekenen we ook steeds op enkele Helpende Handen, die het team van de ouderraad komen versterken.

Voel je het kriebelen en wil je ook je steentje bijdragen als ouderraadslid, reageer dan door je aan te melden via mail op  ouderraad.wiekevorst@gmail.com. Als je liever niet mee vergadert, maar wel tijdens 1 of meer activiteiten een steentje bijdraagt, … Bij elke activiteit zullen we via de school een oproep doen naar Helpende Handen.
Heb je graag eerst nog wat meer informatie, of vragen, aarzel dan niet en stuur een mail.
Wanneer we je e-mail hebben ontvangen, sturen wij een bevestigingsbericht met de vraag de gegevens nog even na te kijken. Als je inschrijft als lid van de OR krijg je ook steeds een uitnodiging voor de vergaderingen.

Vanwege de ouderraad

Privacy GDPR
● Uw gegevens worden bewaard in een ledenbestand zolang u lid bent bij de OR.
● Het ledenbestand is enkel raadpleegbaar voor andere OR leden, de directie en leerkrachten en wordt verder niet gedeeld.

Briljant Onze School Divider